قيمت جهاني مواد معدني را می توانید در سایت زیر مشاهده کنید

به سایت مهندسي معدن خوش آمديد***شماره تماس:09179343395***براي محبوب کردن ما بر روي گوگل+1 کليک کنيد***با تشکر از انتخاب شما
نوشته شده در جمعه 8 ارديبهشت 1391برچسب:,ساعت 23:55 توسط علیرضا رستگار| |

http://www.ismec.ir/images/poster-large.jpg

برگزاری این کنفرانس به هفته دوم آذر ماه یعنی 8-10 آذر 1390

هشتمین کنفرانس دانشجویی مهندسی معدن با همت دانشجویان دانشکده مهندسی معدن دانشگاه تهران با همکاری این دانشکده در آذر ماه سال 1390 در مهد مهندسی معدن کشور، برگزار می‌شود. ماموریت اصلی این کنفرانس مشاركت در توسعه اقتصادي و اجتماعي كشورمان از طريق نشر و ترويج دانايي و روحيه تحقيق، تبادل تجربيات علمي و تحقيقاتي و بهره‌مندی از نظرات راهبردي صاحبنظران و پژوهشگران عرصه هاي مختلف مهندسي معدن، می‌باشد.


 سایت همایش : http://www.ismec.ir

اهداف

ارائه دستاوردهاي علمي و پژوهشي در زمينه هاي مختلف مهندسي معدن در جهت اعتلاي  هرچه بیشتر سطح علمي دانشجويان

هدایت تفکر پژوهشی دانشجویان به سمت و سوی پروژه های زیر بنایی و راهبردی

ایجاد زمینه مشارکت دانشجویان در شناخت نیازها و مشکلات صنعت معدنکاری کشور

همكاري و ارتباط بيشتر بين دانشكده‌هاي مهندسي معدن

توسعه و ترويج مهارت‌هاي مورد نياز دانشجويان و متخصصان بخش معدن

ايجاد و توسعه شبكه‌هاي اساتيد، دانشجويان و ‌متخصصان بخش معدن

آشنائي با افق هاي جديد تحقيق و آخرین دستآوردهای صنعت معدنکاری نوین

تبادل تجارب و يافته‌هاي دانشجويان و محققان ايراني در بخش‌های مرتبط با مهندسی معدن

 

ضرورت های برگزاری

كنفرانس محيطي براي آشنايي و آموزش

با ارايه مقالات، كارگاه‌هاي آموزشي و سخنراني‌هاي كليدي، سعي بر آن است تا دانش دانشجويان و محققان در زمينه فن معدنكاري تا حد امكان روزآمد شوند.

كنفرانس محيطي براي ازهم‌آموزي

تأكيد روزافزون دبيرخانه، توسعه كيفي و كمي بخش ارايه تجارب مبتني بر اعلام نياز مخاطبان مي‌باشد و در اين بخش سعي بر آن است تا سازمان‌ها ضمن ثبت و ارايه تجارب خويش از پيشبرد پروژه‌هاي مديريتي و يافته‌هاي عملي ساير نهادها آگاه شوند و بدين‌ترتيب ضمن تعميق دانايي مديران در بهره‌گيري از تكنيك‌ها و نظريه‌هاي مديريتي، شبكه‌اي از علاقمندان در موضوعات خاص ايجاد شود. بديهي است دستاورد اصلي اين بخش غلبه بر سعي و خطاي بيهوده واحدهاي كسب و كار در آموخته‌هاي ديگران مي‌باشد.

كنفرانس محيطي براي توسعه شبكه ارتباطي دانشجويان و محققان

بديهي است توسعه شبكه فردي و سازماني به عنوان يك سرمايه با ارزش از مهمترين دستاوردهاي مشاركت كنندگان كنفرانس مي‌باشد.

كنفرانس محيطي براي دسترسي به اطلاعات

علاوه بر اطلاعات تخصصي حاصل از مقالات، كارگاه‌هاي آموزشي و تجارب عملي در محيط اين كنفرانس، شما به اطلاعات ذيل دسترسي خواهيد داشت:

كتب و نشريات تخصصي منتشره در بخش مهندسي معدن، ارتباط مستقيم با شركت‌هاي حاضر در نمايشگاه جانبي كنفرانس،‌ آشنائي با دستاوردهاي دانشكده‌هاي مهندسي معدن. برگزاركنندگان مصمم هستند تا با نظارت شايسته‌تر بر بخش‌هاي جانبي و بويژه نمايشگاه، تمام قابليت‌هاي محيطي و بصري را در خدمت ارايه اطلاعات مرتبط با بخش معدن قرار دهند.

كنفرانس محيطي براي آرامش

حضور افراد در محيط كنفرانس و فراغت ايشان از كار در نظر ما فرصتي است تا در فضايي صميمي، آرام و مناسب از آموزه‌هاي تخصصي بهره‌گيري نمايند با توجه به تجارب پنج دوره گذشته و نيازهاي مخاطبين به رغم محدوديت‌هاي فضاي سالن‌هاي كنفرانس موجود، سعي ما بر اين است كه محيطي مناسب و شايسته در شأن مهمانان گرامي‌مان فراهم آوريم.

 

مخاطبین

اساتید،دانشجويان و محققان و متخصصین رشته‌هاي مهندسی معدن،‌ مهندسی نفت، مهندسی متالورژي،‌ مهندسي شيمي، اقتصاد، مديريت، محيط زيست و ....

شركت‌هاي فعال در بخش معدن و صنايع معدني

نهادها و انجمن‌های علمی و تحقیقاتی فعال در بخش معدن و صنایع معدنی

یک تکنسین بازنشسته در ویرجینیا موفق به ابداع فن‌آوری جدیدی برای محافظت از کارگران در برابر حوادث معدن مانند آنچه اخیرا در معدن اوتا آمریکا رخ داد، شده است. به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، راشل بریدینگ، مخترع این فن‌آوری گفت که این سیستم زیر زمینی 1ماه قبل مورد آزمایش قرار گرفته است.
این سیستم به حسگرهایی مجهز است که کارگران معدن را از فاصله 3 متری از موقعیت‌هایشان در داخل معدن ردیابی می‌کنند.
راشل بریدینگ اظهار داشت که یک باتری بزرگ برای راه اندازی نمونه اولیه این سیستم ساخته است.
این سیستم دارای یک حسگر حرکتی است که وقتی به کمربند معدنچی متصل شود سیگنال‌هایی را به یک رایانه منتقل می‌کند.
وی گفت: ایده طراحی این سیستم را پس از حادثه ریزش معدن در وست ویرجینیا در سال گذشته به دست آورده است.
بریدینگ خاطرنشان کرد: وقتی دیدم 12 کارگر فقط به این دلیل که نمی‌دانستند در کدام منطقه از معدن هستند،‌جان خود را از دست دادند به طراحی این سیستم ترغیب شدم.
وی یادآور شد که سیستم مزبور هم چنین برای ماموران آتش نشانی و امنیتی قابل استفاده است.
به سایت مهندسي معدن خوش آمديد***شماره تماس:09179343395***براي محبوب کردن ما بر روي گوگل+1 کليک کنيد***با تشکر از انتخاب شما
نوشته شده در شنبه 7 خرداد 1390برچسب:,ساعت 16:1 توسط علیرضا رستگار| |

بر اساس گزارش IEO (سازمان انرژي بين‌المللي) در سال 2006، مصرف زغال‌سنگ در جهان از سال 2003 تا سال 2030 تقريبا دو برابر مي‌شود. براساس ارزيابي‌هاي انجام شده، مصرف زغا‌ل‌سنگ در كشورهاي (non OECD) (كشورهاي خارج از مجموعه كشورهاي توسعه‌يافته) تا 81 درصد افزايش مي‌يابد. سهم زغال‌سنگ از مجموع انرژي مصرفي جهان از 24 درصد در سال 2003 به 27 درصد در سال 2030 افزايش مي‌يابد.

براساس گزارش IEO در سال 2006، مصرف جهاني زغال‌سنگ از 4/5 ميليارد تن، در سال 2003، تقريبا با دو برابر افزايش به 6/10 ميليارد تن در 2030 مي‌رسد. مصرف زغال‌سنگ از سال 2003 تا 2015، به‌طور متوسط در هر سال 3 درصد افزايش مي‌يابد، سپس اين روند كاهش مي‌يابد و به ميانگين 2 درصد در هر سال از 2015 تا 2030 مي‌رسد. GDP جهاني و روند كلي مصرف انرژي، نيز در نيمه اول اين زمان‌بندي پيش‌بيني شده به خاطر رشد آهسته و كند اقتصادي در كشورهاي non – OECD آسيا، با سرعت بيشتري رشد مي‌كنند. در سال 2003، زغال‌سنگ سهم 24 درصدي از مجموع انرژي مصرفي دنيا را در اختيار داشت.
از مجموع زغال‌سنگ توليدي جهان در سال 2003، 67 درصد براي توليد برق، 30 درصد براي مصرف‌كنندگان صنعتي و بيشتر از 3 درصد باقي مانده براي مصرف‌كنندگان بخش‌هاي خانگي و تجاري بوده است. در سال 2030 سهم زغال‌سنگ از مجموع انرژي مصرفي جهان به 27 درصد خواهد رسيد، اما اين سهم در توليد برق به همان ميزان 41 درصد در سال 2003 باقي مي‌ماند. تجارت بين‌المللي زغال‌سنگ از 764 ميليون تن در سال 2004 به 1122 ميليون تن در سال 2030 خواهد رسيد، اما چون بيشترين افزايش در مصرف زغال‌سنگ، در هر دو بخش توليد و مصرف براي كشور چين پيش‌بيني شده است، تجارت بين‌المللي زغال‌سنگ از 13 درصد در سال 2003 به 11 درصد در سال 2030 كاهش مي‌يابد.

به سایت مهندسي معدن خوش آمديد***شماره تماس:09179343395***براي محبوب کردن ما بر روي گوگل+1 کليک کنيد***با تشکر از انتخاب شما
ادامه مطلب
نوشته شده در جمعه 26 فروردين 1390برچسب:,ساعت 18:13 توسط علیرضا رستگار| |

 

اگر عشق نبود، هنرهایمان هیچ وقت ماندگار نمی‌شد

برای اولین بار!مهندسی معدن به فیس بوک پیوست.

http://up.vbiran.ir/uploads/136048797930262_xc.gif

به سایت مهندسي معدن خوش آمديد***شماره تماس:09179343395***براي محبوب کردن ما بر روي گوگل+1 کليک کنيد***با تشکر از انتخاب شما
نوشته شده در یک شنبه 7 فروردين 1396برچسب:,ساعت 16:25 توسط علیرضا رستگار| |

صفحه قبل 1 صفحه بعد

کپی برداری بدون ذکر منبع غیر مجاز می باشد
www.sharghi.net & www.kafkon.com & www.naztarin.com